Czy da się własnoręcznie zbudować komputer i czy Wasi uczniowie już to zrobili? Czy komputerem może zawładnąć tylko mysz i co by było gdyby do komputera wpiąć marchewkę? Po co w szkole nowe technologie i jak sprawić by nowe technologie pomagały w pracy? Jak skutecznie korzystać z cyfrowych narzędzi na lekcjach?  Na te i inne pytania szukaliśmy odpowiedzi podczas drugiej edycji Konferencji „Edu IT. Nowe technologie w edukacji”, która odbyła się 10 grudnia 2015 r.

DoŚWIAT(D)czanie

Prawdziwe planetarium, pokazy naukowe, warsztaty programowania i robotyki, strefa eksperymentów, targi IT to tylko niektóre z atrakcji zakończonej 10 grudnia Ogólnopolskiej Konferencji „Edu IT. Nowe technologie w edukacji”.

W czasie drugiej już edycji Konferencji blisko 500 uczestników – a wśród nich edukatorzy, nauczyciele, pedagodzy, popularyzatorzy nauki, blogerzy, innowatorzy i inicjatorzy działań na rzecz otwartej edukacji, aktywnie uczestniczyło w 30 różnorodnych warsztatach, które znalazły swoje miejsce w programie.

Tematami wiodącymi II edycji konferencji nazywanej przez nauczycieli Eduitem były doświadczalna nauka i edukacja oparta o ideę STEAM (Science + Technology in Engineering + Arts, based on Mathematics) oraz umiejętności cyfrowe i programistyczne uczniów i nauczycieli.

Ph kanapki i wahadło Foucaulta

Mieli w czym wybierać ci, którzy lubią sprawdzać, badać, mierzyć, dociekać i doświadczać. W przygotowanym na tę okazję Naukowym Grand Bazaar każdy z uczestników mógł przez chwilę poczuć się jak dziecko, stworzyć własną stację pogodową czy generator prądu z ogórków. Na tych najbardziej dociekliwych czekały między innymi matematyczne zagadki, wirtualna wycieczka po wnętrzu Planetarium Łódzkiego Centrum Nauki i Techniki EC1. Pokazy i mikrowarsztaty prowadzili eksperci z polskich centrów nauki, a wśród nich: Centrum Nauki Kopernik, Centrum Giganty Mocy, Explorapark, EC1 – Centrum Nauki i Techniki, Humanitarium Ogrody Doświadczeń, Centrum Nauki Leonardo da Vinci.

Prawdziwą gratką była także międzygalaktyczna przygoda w realnym wydaniu – czyli prawdziwe, mobilne planetarium.

Partner strategiczny Konferencji: IBM Polska

Honorowym patronatem wydarzenie objęli: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Cyfryzacji,  Śląski Kurator Oświaty,  Prezydent Miasta Gliwice, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Instytut Badań Edukacyjnych, Politechnika Śląska w Gliwicach, Uniwersytet Śląski w Katowicach.

Partnerzy II edycji Konferencji: 

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, Superbelfrzy RP, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Gliwicki Ośrodek Metodyczny, WOM Rybnik, NASK Instytut Badawczy,
Fundacja CoderDojoMistrzowie Kodowania, ZSO 1 Gliwice, ZSO 10 Gliwice, Miejska Biblioteka Publiczna im. Ł. Górnickiego GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu., PGE Giganty Mocy MCK Bełchatów, Humanitarium Ogrody Doświadczeń Wrocław, Centrum Nauki i Techniki EC 1 Łódź, Explora Park Wałbrzych, Centrum Nauki „Leonardo da Vinci” Podzamcze Chęcińskie, Centrum Nauki Kopernik.

Prelegenci II edycji „EDU IT”:

Kamil Śliwowski
Agnieszka Bilska
Marta Florkiewicz-Borkowska
Agnieszka Kolbiarz-Juszczak
Elżbieta Kawecka
Mariola Paluszek,
Maria Czerwińska
Andrzej  Kwaśniewski
Kamil Sijko
Bożena Będzińska-Wosik
Anna Dziama
Dr Paweł Barczyński
Monika Jędrzejewska
Dr hab. Stanisław Czachorowski, prof. UWM,
Tomasz Stadnicki
Mariola Gajek- Czapla,
Tomasz Ocieczek

Sponsorzy nagród: